Quilian

山水有相逢
Bones - James Blunt

【歌词翻译搬运】[已获授权]

来自B站JoJoshJoshua

Mckirk的Fanvid的时候意外收获良曲

本想动手翻译但自觉超不过这GN在弹幕翻译的版本

同样找到的几个翻译版本也都差强人意

还是趁有时间就搬了上来

当我在推歌吧~这歌旋律也很阳光啊

【歌词+翻译】

I have never been a beautiful boy

我不曾拥有俊美面容
Never liked the sound of my own voice

也从未喜欢自己声线
I wasn’t cool when I was in my teens

年少轻狂,却未让人称羡
I never slept but I did have dreams

彻夜难眠,唯有梦想竟如此真切
As I step out in this big old world

当我步入这暮气沉沉的世界
Seven billion just trying to cope and

但见众人碌碌,急于求成
Everyone of us someday will die

我们之中孰能永生?但
But today I never felt more alive

不曾有过的生机,今日在我胸中澎湃
Can you feel it coming?

你能否感受到那份生命的跃动?
Can you feel it coming?

你能否感受到前景渐进的脚步?
Can you feel it, feel it, feel it?

你能否感到?可否感到?可愿去感受?
Running through your bones

勃勃生机在你骨间奔涌
Running through your bones

生之希望涌于四肢百骸
Yeah you set my heart on fire

天啊你让我心炽热入火
And it’s all hot wired to my bones

炎炎热情绕骨不散
I can count all the things I fear

所有恐惧我悉数无遗
I close my eyes but they don’t disappear

我阖上眼帘,阴霾却仍盘旋不去
If there’s a god then there’s a guarantee

如果上帝真的存在,也许他能有所允诺
But if there’s not it just you and me

若非如此,便只余你我彼此相依
Can you feel it coming?

你能否感受到那份情热的跃动?
Can you feel it coming?

你能否感受到我渐进的脚步?
Can you feel it, feel it, feel it?

你能否感到?可否感到?可愿去感受?
Running through your bones

炎炎恋意在你骨间奔涌
Running through your bones

情热之焰燃于四肢百骸
Yeah you set my heart on fire

是的你燃起我心中恋火
And its all hot wired to my bones

炎炎情欲绕骨不散
So kiss me before the sun falls down

那便在日光黯淡之前吻我吧
Run before your legs give way

在双腿力竭跌倒之前随我狂奔吧
Swallow it until you drown

咽下所有苦楚与欢愉,直至这份情感将你吞没
Can you feel it coming?

你能否感到永生以爱之名来临?
Can you feel it coming?

你能否感到这份情事高潮将至?
Can you feel it, feel it, feel it?

你能否感到?可否感到?可愿去感受?
Running through your bones

烈烈情欲在你骨间恣意奔流
Running through your bones

生命之光在你骨间肆意流烁
Yeah you set my heart on fire and

没错是你将我心掷入烈焰
Its all hot wired to my bones

而那刻骨铭心不容忘却
Running through my bones

绵厚情意在你我之间涌动不息
Yeah you set my heart on fire

老天你就是在我心中肆虐的纵火犯
And its all hot wired to my bones

你我间的一切都刻骨铭心不容忘却
Running through my bones

我的身骨离不开你的体温
Running through my bones

纵太空冷寂,也可彼此温存,相依取暖,直到宇宙尽头

P.s Hail Mckirk!

上一篇 下一篇
评论
热度(4)
©Quilian | Powered by LOFTER